Grypa w przedszkolu - zachorowały pluszowe zabawki
25 Lutego 2022Niestety! Pluszowe zabawki w grupie „Krasnale” zachorowały. Jak należy im pomóc?
Na to pytanie pomoże dzieciom odpowiedzieć zabawa tematyczna wg scenariusza „Dziecięcej matematyki” prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej pt. „Grypa w przedszkolu - zachorowały pluszowe zabawki”.
Dzieci wraz z nauczycielką podczas wspólnej zabawy ustaliły czynności, które prowadzą do przywrócenia zdrowia lalkom i misiom: zaobserwowanie niepokojących objawów, dokładne poinformowanie lekarza o dolegliwościach chorego, przyjmowanie lekarstw według zaleceń lekarza oraz zapewnienie choremu ciszy i spokoju.
Przyczyna i skutek, przewidywanie następstw to jeden z obszarów programu edukacji matematycznej prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, którego elementy stosowane są w kształceniu pojęć matematycznych w pracy z dziećmi z grupy „Krasnale”.
Koncepcja prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej mówi, że w edukacji matematycznej najważniejsze znaczenie ma osobiste doświadczenia dzieci. Pozwalają one im zrozumieć różnorodne pojęcia, zjawiska, gromadzić wiedzę i umiejętności.
Zabawa „Grypa w przedszkolu” jest jednym z przykładów, w jaki sposób można uczyć dzieci zdobywania i wykorzystywania tych wiadomości, wspierać myślenie przyczynowo skutkowe poprzez ustalanie celu, a następnie planowanie czynności, które do tego celu doprowadzą.